Електродвигуни широко використовуються як в комерційних, так і в промислових цілях, починаючи від невеликих побутових приладів і закінчуючи великими механізмами. Конструкція кріплень електродвигунів відіграє вирішальну роль при їх підборі та застосуванні. У цій статті ми розглянемо різні типи кріплень (монтажних виконань) електродвигунів та фактори, що впливають на їх вибір.
Існують три основні монтажні виконаня кріплень електродвигунів: на лапах, торцеве і фланцеве, та дві комбіновані: на лапах з фланцем і на лапах торцеве (малий фланець). Кожна конструкція має свої переваги і використовується для певних потреб і механізмів. Розглянемо кожну з них докладніше.
Монтажне виконання IM 1081 (позначення за ГОСТом - B3)
Лапові двигуни мають основу, яка підтримує двигун. Лапові кріплення бувають в різних формах, розмірах і матеріалах, включаючи сталь, алюміній та чавун. Ці двигуни зазвичай використовуються в машинобудуванні, де їм потрібна проміжна система передачі, наприклад, ремені або шестерні.
Основа на лаповому двигуні забезпечує стабільну роботу, і двигуни можуть бути встановлені як вертикально так і горизонтально. Конструкція на ніжках забезпечує високу ступінь гнучкості при виборі інженером місця розташування і підходить для випадків, де двигун не потрібно часто переміщувати.
Монтажне виконання ІМ 3181 (позначення за ГОСТом – В14)
Двигуни з торцевим кріпленням (в народі «малий фланець») - це двигуни, які кріпляться болтами безпосередньо до обладнання, що приводиться в дію. Ці двигуни зазвичай використовуються в невеликих пристроях, таких як насоси та вентилятори. Торцеве кріплення ідеально підходять, коли недостатньо місця для інших типів кріплень двигуна.
Торцеві кріплення забезпечують легке встановлення, відсутність кронштейнів або опорних плит, а також низький рівень шуму та вібрації завдяки прямому приводу. Однак вони мають меншу гнучкість позиціонування, ніж інші типи кріплень.
Монтажне виконання ІМ 3081 (позначення за ГОСТом – В5)
Фланцеві двигуни монтуються за допомогою болтів через торець статора двигуна. Ці двигуни часто використовуються у вертикальних і горизонтальних механізмах, де простір та інші конструктивні обмеження ускладнюють інші форми монтажу.
Фланцеві кріплення забезпечують простий монтаж і високу точність завдяки прямому з'єднанню. Вони забезпечують більшу гнучкість у позиціонуванні, ніж торцеві кріплення, але не настільки, як лапи. Фланцеві двигуни підходять для механізмів, що вимагають більших двигунів і більшої потужності.
Лапа + фланець (ІМ 2081, за ГОСТом – В35); Лапа + торець («малий фланець») (ІМ 2181, за ГОСТом – В34)
До комбінованих двигунів відносять ті, що окрім фланцевого чи торцевого кріплення мають додаткове кріплення на лапах. Безперечна їх перевага – надщільне прилягання до механізму і дуже точне позиціонування при встановленні, що унеможливлює зміщення двигуна під час роботи від вібрації механізму.
Серед основних недоліків – для електродвигуна потрібне спеціально створене місце в приводі і додаткові опори для кріплення лап.
Під час вибору електродвигуна з певним монтажним виконанням та конструкцією кріплення необхідно враховувати кілька факторів, зокрема вимоги до навантаження, робоче середовище, наявний простір і рівень вібрації. Конструкція кріплення також повинна забезпечувати належне вирівнювання між двигуном і приводним обладнанням.
Вимоги до навантаження включають потужність двигуна і швидкість обертання магнітного поля статора. Ці фактори визначають габарит і розмір двигуна а, отже, і тип необхідного кріплення.
*Дані на січень 2023 року. Статистичні данні від АВВ, Siemens, Evrostat.
В нашому каталозі ви зможете обрати трифазні і однофазні електродвигуни з будь-яким видом кріплень.