Однофазний двигун

Додана 24 Листопада 2017

Однофазний двигун - електродвигун, конструктивно призначений для підключення до однофазної мережі змінного струму.

Фактично є двофазним, але внаслідок того, що робочою є тільки одна обмотка, двигун називають однофазним.

Однофазний асинхронний двигун.
Строго кажучи, саме однофазним називається такий асинхронний двигун, який має на статорі одну робочу обмотку, яка підключається до мережі однофазного струму. Запуск здійснюється обертовим магнітним полем, що створюється основною обмоткою і додаткової (меншою) пусковою обмоткою, яка підключається через ємність / індуктивність до основної мережі на час пуску або замикається накоротко (в двигунах малої потужності).

Перевагою двигуна є простота конструкції (короткозамкнений ротор). 

Застосовуються в основному в вентиляторах малої потужності (настільних, віконних, для ванних кімнат і т. п.). Наймасовішим радянським вентилятором такого типу (і двигуном для нього) був «ВН-2» потужністю 15 Ватт. Особливістю його конструкції є установка кулькового підшипника тільки з одного боку вала двигуна (протилежної крильчатці вентилятора), в результаті через значні згинальних навантажень підшипник (і двигун) сильно шумить навіть на малих обертах.

Принцип роботи двигуна
Однофазний струм статора електродвигуна створює пульсуюче магнітне поле, яке можна розкласти на два поля, що мають рівні амплітуди і обертаються в протилежні боки з однаковою частотою. При нерухомому роторі ці поля створюють однакові за величиною, але різні за знаком моменти. Тому при пуску результуючий момент двигуна, що не має спеціальних пускових пристосувань, дорівнює нулю, і двигун не може почати обертатися. Однак якщо ротор привести в обертання в ту чи іншу сторону, то один з моментів переважатиме і вал двигуна буде продовжувати обертатися в сторону початкового обертання.

 

 

вверх